Saturday, 24 December 2011

sambungan kehidupan aku di hostel....

part two....

assalammualaikum.... jom sambung crita aq pasal smlm.... umm nak tau x.. budak2 hostel kuat tido :P
asal balik skolah ja tido.. ada masa free ja tido.... x tau la knpe.... nty aku nak kaji lah.. knpe budak asrama kuat tido!! (berangan jewk)
masa form four.. kehidupan asrama aku terhad.. sbab takot dengan akak senior punya pasal..
tapi xlah takot sangat.. kadang2 uhh bila gila aq datang.. aq buat perangai gak... korg penah kena rokol sampai pkul 3 pagi??? aq penah.. tuh la kenngan yang paling aq xleh lupa... panas ja telinga aq.. masa kena bebel dengan akak senior.. padahal aq x salah pun..... (jangan marah ehh akak2 ku)

kalau nak tau.. hidup kat asrama ni kena jadi kuat.. xboleh lembik sangat.. nty senang kena buli....
pastuh kena jual mahal... hahhahaaa

ummm nak tau.. aq kat skolah selalu main snuker :P    hahahhaaa
kadang2 uh susun buku tinggi2 smpai boleh cover muka aq.. sebab nak tidor punya pasal... pagi2 ja buat taik mata dalam kelas.. nasib x pernah kantoi dengan cikgu.. hiihihihihi(gelak setan) patuh bila balik menyesal.. sbb x paham apa cikgu ajar.. padan muka sapa suruh tido.... kawan baik aku lah yang jadi mangsa.. aku...  dia plak yang kena ajar aku....

p/s: thanks bulat sebab sudi ajar jue.......

nty sambung part three plak ekk ...

Friday, 23 December 2011

kehidupan hostel banyak mengajar aku...

 part one
assalammualaikum.....  semua orang ada kenangan masing.. masing... kan.... macam itu juga aku..  ada kenangan yang manis dan kenangan yang pahit...
Hari ini aku nak berkongsi tentang  pengalaman aku selama berada di hostel selama lebih kurang dua tahun... sebagai pelajar tingkatan empat dan lima.. di sekolah menengah teknik Taiping....

Pada hari pertama aku jejak kaki  di sekolah teknik aku pelik kenapa pelajar2 skolah ni bila beratur di tapak perhimpunan ada komnder kat depan yang bagi arahan.. skolah aku dulu takda pun semua tuh... pastu bila aku tgok kaki dorg.. pakai kasut skolah warna hitam.. sedangkan aku pakai kasut skolah warna putih.... mula2 bila nak biasakan diri pakai kasut warna hitam rasa janggal sangat.... lawak pun ada. hahhaa...
aku tak pernah duduk hostel.. mula2 masuk aku jadi cam orang perak jewk.....
tgok  dorm yang ada semua katil dua tingkat.. pasto dorg jalan kat koridor tutup kepala pakai towel....
 bila duduk hostel macam2 kawan aku jumpa.. ada lawan dan ada kawan yang hanaya ada bila kita senanag je....
hostel bising.... dorg suka memekak menyanyi dan bergelak..  gosip pun banyak jugak.. betul lah kot... owg perempuan nih memang suka gosip....
first.. time makan kat dewan makan asrama.. aku rasa rimas sangat.. bayangkan.. nak kena beratur ambil makanan.. sedangkan pelajar asrama ada lebih kurang 200 orang..... pertama kali makan makanan kawah perut aku x dapat nak terima.. pastu berat badan aku naik mendadak.... dari 45 ke 52....
 bayangkan.. atuk aku kat kampung yang tak pernah kisah pasal berat badan aku.. tiba2 dia cakap "nana kenapa aki tgok hang gemuk "... malu siott....
 masa tingkatan empat.. aku slalu lari tido dorm kawan baik aku... senyap2.. time malam ja aq g lepak kat dorm dia.. then aq menyempit kat sebelh dia.. nk tido punya pasal.. hahhhaa
Tapi dia tak pernah merungut.....  subuh aq balik dorm.. mandi then g skolah.. hhahaa

 bayangkan.. selama hampir  setahun jugak lah.. aq buat cmtuh..  nasib x pernah kantoi dgn akak2 pengawas asrama n warden.. kalau tak masak aq.....  
okey.. nty kita sambung g.. smpai sini lu... :)

Friday, 2 December 2011

jue.. farah.. kaka.. (JUFAKA)

jue        

kenapa aku pilih tiger cubs sbagai aku...
sbb ramai kawan kawan aku cakap aku nih garang.... hhahahha...
lawakkan... padahal.. aku xlah garang cuma tegas.. tuh pun kadang kadang ja...
kalau semua nak tau aku nih seorang pengawas asrama.. sebab tuh ramai yang cakap aku nih garang agaknyer....
urm tapi kadang kadang uhh.. aku nih cepat gak naik angin...
kalau aku naik angin... mesti akan menyakitkan hati orang lain.. maaflah yer sapa.. sapa yang pernah kena sembur dengan aku nih... bukan niat aku nak buat macam tuh.....
aku nih nampak jaa.. tabah.. tapi yang sebenarnya.. aku amat.. amatlah memerlukan seorang sahabat yang setia mendengar masalah aku.. dan sekarang aku dah jumpa.. dua orang yang boleh jadi tempat mengadu bagi aku.. iaitu si hurairah .. kaka.. dan si budak kuat makan ikan.. fafa..
huhuhuhu....
jangan mara tau....
dah la crita pasal aku.. jom kita lompat cerita kedua lak..... iaitu pasal fafa..


 
fara

ni kawan aku fara/fafa... knpe aku pilih ikan sebagai lambang untuk dia...
sebab dia nih hantu ikan...
semua ikan kat dewan makan sekolah teknik dia nak pelahap...
hiiihhiii.. kadang.. kadang uhh tengok dia makan ikan.. macam baru lepas jumpa dengan kekasih hati jeh....
dia nih... seorang yang tegas bila jalankan tugas dia sebagai pengawas sekolah..
kadang.. kadang lawak gak.. dia bila kat sekolah muka bukan main tegas lagi..
tapi kalau kat asrama.. mengada.. mengada.. mengalahkan ulat bulu..
huhuuhuu...
dia nih gak suka sangat mimpi + mengigau bila tido malam...
kesian kan dia.....
aku suka tengok pragai fafa nih..
lawak... dia nih comel sngat.. sangat.. bagi aku...
dalam dorm aku slalu tido dgn dia.. semenjak aku tido kat dorm aku balik laa..
sebelum nih.. aku lary g tido kat dorm kaka...
hihhii..
buat asrama macam bapak aku punya lak eenn...
aku punya suka larh..
janji aku x fly...

umm apa. pun aku tetap sayang dia sangat... sangat...
cukup kot sampai sini..
nih ada satu g crita pasal kawan dunia akhirat aku...
kaka...


 
kaka

nak tau kenapa aku letak kawan aku nih dgn seorang bayi....
sebab dia nih kadang.. kadang perangai macam bayi... dia nih suka sangat.. tidur...
pagi petang siang malam memg tidur jeh hobi dia ( sje buat cerita)
dia nih.. kalau datang umah nenek aku..
kalau makan x tambah 3 kali x sah...
hahhhaaa...
dia cakap nenek aku masak sedap sngat.. sangat...
tuh yang tambah triple terus uhh...
kalau korang nak tau.. dia nih bertindak sebagai penjaga aku kat asrama..
dia akan pastikan aku nih.. x pernah tinggal solat... n dia slalu teman aku buat keja skolah.. n kadang.. kadang uhh dengar aku membebel....
dia amat.. amat.. memahami perangai aku yang malas bawak  botol air pergi sekolah..
so dia laa.. yang slalu bawak air untuk aku bila kat skolah..
hihihiii..
buruk eenn pragai aku...
dia x pernah mengeluh.. bila aku slalu susahkan dia kat asrama..
aku pun x tau kenapa..
tapi aku bersyukur..
sebab aku takut gak kalau dia tiba... tiba xnak kawan dengan aku ..
bagi aku dia dan fafa.. sebahagian daripada nyawa aku...
harap.. harap hubungan kami sebagai sahabat tak akan putus.. sampai akhir hayat aku...
aku sayang jufaka..
so much....