Friday, 2 December 2011

jue.. farah.. kaka.. (JUFAKA)

jue        

kenapa aku pilih tiger cubs sbagai aku...
sbb ramai kawan kawan aku cakap aku nih garang.... hhahahha...
lawakkan... padahal.. aku xlah garang cuma tegas.. tuh pun kadang kadang ja...
kalau semua nak tau aku nih seorang pengawas asrama.. sebab tuh ramai yang cakap aku nih garang agaknyer....
urm tapi kadang kadang uhh.. aku nih cepat gak naik angin...
kalau aku naik angin... mesti akan menyakitkan hati orang lain.. maaflah yer sapa.. sapa yang pernah kena sembur dengan aku nih... bukan niat aku nak buat macam tuh.....
aku nih nampak jaa.. tabah.. tapi yang sebenarnya.. aku amat.. amatlah memerlukan seorang sahabat yang setia mendengar masalah aku.. dan sekarang aku dah jumpa.. dua orang yang boleh jadi tempat mengadu bagi aku.. iaitu si hurairah .. kaka.. dan si budak kuat makan ikan.. fafa..
huhuhuhu....
jangan mara tau....
dah la crita pasal aku.. jom kita lompat cerita kedua lak..... iaitu pasal fafa..


 
fara

ni kawan aku fara/fafa... knpe aku pilih ikan sebagai lambang untuk dia...
sebab dia nih hantu ikan...
semua ikan kat dewan makan sekolah teknik dia nak pelahap...
hiiihhiii.. kadang.. kadang uhh tengok dia makan ikan.. macam baru lepas jumpa dengan kekasih hati jeh....
dia nih... seorang yang tegas bila jalankan tugas dia sebagai pengawas sekolah..
kadang.. kadang lawak gak.. dia bila kat sekolah muka bukan main tegas lagi..
tapi kalau kat asrama.. mengada.. mengada.. mengalahkan ulat bulu..
huhuuhuu...
dia nih gak suka sangat mimpi + mengigau bila tido malam...
kesian kan dia.....
aku suka tengok pragai fafa nih..
lawak... dia nih comel sngat.. sangat.. bagi aku...
dalam dorm aku slalu tido dgn dia.. semenjak aku tido kat dorm aku balik laa..
sebelum nih.. aku lary g tido kat dorm kaka...
hihhii..
buat asrama macam bapak aku punya lak eenn...
aku punya suka larh..
janji aku x fly...

umm apa. pun aku tetap sayang dia sangat... sangat...
cukup kot sampai sini..
nih ada satu g crita pasal kawan dunia akhirat aku...
kaka...


 
kaka

nak tau kenapa aku letak kawan aku nih dgn seorang bayi....
sebab dia nih kadang.. kadang perangai macam bayi... dia nih suka sangat.. tidur...
pagi petang siang malam memg tidur jeh hobi dia ( sje buat cerita)
dia nih.. kalau datang umah nenek aku..
kalau makan x tambah 3 kali x sah...
hahhhaaa...
dia cakap nenek aku masak sedap sngat.. sangat...
tuh yang tambah triple terus uhh...
kalau korang nak tau.. dia nih bertindak sebagai penjaga aku kat asrama..
dia akan pastikan aku nih.. x pernah tinggal solat... n dia slalu teman aku buat keja skolah.. n kadang.. kadang uhh dengar aku membebel....
dia amat.. amat.. memahami perangai aku yang malas bawak  botol air pergi sekolah..
so dia laa.. yang slalu bawak air untuk aku bila kat skolah..
hihihiii..
buruk eenn pragai aku...
dia x pernah mengeluh.. bila aku slalu susahkan dia kat asrama..
aku pun x tau kenapa..
tapi aku bersyukur..
sebab aku takut gak kalau dia tiba... tiba xnak kawan dengan aku ..
bagi aku dia dan fafa.. sebahagian daripada nyawa aku...
harap.. harap hubungan kami sebagai sahabat tak akan putus.. sampai akhir hayat aku...
aku sayang jufaka..
so much....

No comments:

Post a Comment