Friday, 23 December 2011

kehidupan hostel banyak mengajar aku...

 part one
assalammualaikum.....  semua orang ada kenangan masing.. masing... kan.... macam itu juga aku..  ada kenangan yang manis dan kenangan yang pahit...
Hari ini aku nak berkongsi tentang  pengalaman aku selama berada di hostel selama lebih kurang dua tahun... sebagai pelajar tingkatan empat dan lima.. di sekolah menengah teknik Taiping....

Pada hari pertama aku jejak kaki  di sekolah teknik aku pelik kenapa pelajar2 skolah ni bila beratur di tapak perhimpunan ada komnder kat depan yang bagi arahan.. skolah aku dulu takda pun semua tuh... pastu bila aku tgok kaki dorg.. pakai kasut skolah warna hitam.. sedangkan aku pakai kasut skolah warna putih.... mula2 bila nak biasakan diri pakai kasut warna hitam rasa janggal sangat.... lawak pun ada. hahhaa...
aku tak pernah duduk hostel.. mula2 masuk aku jadi cam orang perak jewk.....
tgok  dorm yang ada semua katil dua tingkat.. pasto dorg jalan kat koridor tutup kepala pakai towel....
 bila duduk hostel macam2 kawan aku jumpa.. ada lawan dan ada kawan yang hanaya ada bila kita senanag je....
hostel bising.... dorg suka memekak menyanyi dan bergelak..  gosip pun banyak jugak.. betul lah kot... owg perempuan nih memang suka gosip....
first.. time makan kat dewan makan asrama.. aku rasa rimas sangat.. bayangkan.. nak kena beratur ambil makanan.. sedangkan pelajar asrama ada lebih kurang 200 orang..... pertama kali makan makanan kawah perut aku x dapat nak terima.. pastu berat badan aku naik mendadak.... dari 45 ke 52....
 bayangkan.. atuk aku kat kampung yang tak pernah kisah pasal berat badan aku.. tiba2 dia cakap "nana kenapa aki tgok hang gemuk "... malu siott....
 masa tingkatan empat.. aku slalu lari tido dorm kawan baik aku... senyap2.. time malam ja aq g lepak kat dorm dia.. then aq menyempit kat sebelh dia.. nk tido punya pasal.. hahhhaa
Tapi dia tak pernah merungut.....  subuh aq balik dorm.. mandi then g skolah.. hhahaa

 bayangkan.. selama hampir  setahun jugak lah.. aq buat cmtuh..  nasib x pernah kantoi dgn akak2 pengawas asrama n warden.. kalau tak masak aq.....  
okey.. nty kita sambung g.. smpai sini lu... :)

No comments:

Post a Comment